szombat, szeptember 05, 2009

Szilvalekvár főzés az oviba

Esővel indult a nap … semmi kedvem sem volt elmenni az oviba lekvárt főzni…
Ki is találtam ,hogy a fiúk mennek az apjukkal én meg maradok a csajszikámmal itthon.
Már éppen el is kezdetem volna csinálni a dolgom ,amíg Lilu evett, erre jön vissza apja ,hogy öltözzünk ,mert a felhők elvonulóban és menjünk mi is…hát nem voltam az ötlettől valami lelkes…
Elmentünk előtte a zöldségeshez venni a grillezéshez padlizsánt, cukkinit,paprikát ( a paradicsom és a krumpli nem kellett) aztán a pékhez reggelit meg agy diós csomót ( ez olyan mint a diós beigli csak össze van gobózva egy nagy csomóvá :) ) amit felszeleteltem és kitettem a büfé asztalra….
Nah szóval ,több mint 1 órát késve a 9-hez képest ,odaértünk … addigra már szilva megmosva, kimagozva ledarálva rotyogott a bazi nagy üstbe …
a közös ebédhez való zöldségeket megpucoltam feldaraboltam és hozzá öntöttem a többiekéhez ,hogy a séfnek kinevezett apuka tudja grillezni :)
holnap meg megyek a suliba nagytakarításra …
igazából a részvételem ennyi volt … gyerekekre nem nagyon kellett ügyelni ,mert teljesen jól elvoltak a többi gyerekkel , néha rájuk néztem ,de többet nem igényeltek belőlem :)
Lilla szólt mikor pisilnie kellet a fiúk ,meg elintézték vagy nem is kellett nekik .
Apukák meg felváltva kevergették a lekvárt az üstbe.
Nagyjából egyidőben lett kész a lekvár és az ebéd ,így a menet az lett ,hogy ettünk és utána nagy lekvár kóstolás… ami abból állt ,hogy a felnőttek a merőkanálból kultúráltan a gyerekek meg kanalakkal felfegyverkezve megtámadták az üstöt :D
Ákit megkértem ,hogy tűrje fel könyékig a felsőjét , naiv voltam ,mert a hóna alatt is lekváros volt már :)
ott térdeltek a maradék felett és nyalakodtak :p
még a ráégett maradékot is kaparták :D úgy kellett szólni nekik ,hogy a zománc marad :lol:
ezzel véget is ért a betakarítás , gyerekek jól elfáradtak , összepakoltunk , rendet raktunk és irány haza.
itthon pedig mosakodás és óriás szunya.
holnap meg nagytakarítás a suliba ...

Nincsenek megjegyzések: